محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا
سرخط خبرها

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

  • کد خبر: ۱۲۱۲۸۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟
سازندگان یک تبلیغ محصولات آرایشی در عین حال هم از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند که حاشیه ساز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، درحالی‌که هنوز چند روزی بیشتر از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) نگذشته و البته پیکر او نیز هنوز برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، یک تبلیغ که نام این شاعر فقید را دست‌مایه قرار داده، حاشیه‌ساز شده است.

 

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

ماجرا از این قرار است که تصویری مبنی بر به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی‌داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی منتشر شده و دست به دست می‌شود. این تبلیغ به مخاطبان می‌گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ ("hooshang") می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!

این درحالی است که در فضای مجازی، این فروشگاه آنلاین نوشته است که این تبلیغ مربوط به آن‌ها نیست.

به نظر می‌رسد سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده‌اند و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند، شاید هم به‌دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در بخشی از آن نوشته بود: «این روزها بیش از حد، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می‌شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل‌قول‌های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته‌ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می‌گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد. کپی برابر اصل نیست. با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید! هر فردی دارای صورتی‌ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشی!»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->